Shiso bitters

Shiso bitters

Shiso bitters

Shiso, u nás známé také jako perila, je aromatická bylina používaná v asijské kuchyni k dochucení pokrmů. Z rostliny se nejčastěji využívají listy, ale také semena a květy. Shiso bitters vznikají z pečlivě vybraných listů shiso pěstovaného na plantáži Aoba. Farma s dlouhou historií má pověst pěstitele nejkvalitnějšího shiso v prefektuře Chiba. Ta je také srdcem produkce The Japanese Bitters. Nadále tak platí, že výrobce využívá co nejvíce lokálních surovin. 

Detail:

Japonské ostrovy se rozpínají od severu k jihu a jsou tvořeny horskými masivy, pobřežními oblastmi i malými vesničkami. Stejně jako místní příroda je bohatá i místní gastronomie, kterou zastřešuje pojem washoku (japonsky „jídlo“). Washoku také znamená harmonickou kombinaci ingrediencí tak, aby vznikl nejen výživný, ale i oku lahodící pokrm. Místní prostředí dalo také vzniknout mnoha zajímavým ingrediencím, mimo jiné i Japanese Bitters. První japonské domácí aromatické bitters jsou vyráběné výhradně z japonských surovin, přičemž maximálně využívají jejich potenciálu a čerstvosti. V poslední době zažívají koktejlové bitters boom po celém světě.

Chuťový profil:

Shiso je aromatická bylina, jež svou chutí připomíná mátu. Přesně tato chuť se promítne i do Shiso bitters, které koktejlu dodají kromě hořkosti i nádech svěžesti. Perfektní do letních long drinků typu Gin & Tonic nebo Highball. 

Výrobce / dovozce:

Majitelem The Japanese Bitters je Yuki Yamazaki. Ten má za sebou cenné zkušenosti, především jako brand ambassador značky Bobby‘s Gin pro Asii. Jeho snem však bylo založit vlastní značku prémiových bitters. Během zemětřesení v Japonsku v roce 2011 uspořádala japonská ambasáda v Torontu charitativní akci, na které Yuki Yamazaki nabízel koktejly namíchané za použití různých japonských ingrediencí. Vzbudil tím zájem místních medií a díky tomu se také poprvé začal rýsovat jeho vlastní produkt. V roce 2015 navštívil palírnu Herman Jansen v nizozemském Shiedamu. Po návratu do Japonska využil všechny své nabyté zkušenosti a znalosti k nastartování vlastní produkce bitters. Za podpory palírny Honbo také získal vlastní licenci na produkci alkoholu.

Druhým mužem, který stojí za podobou The Japanese Bitters, je designer Tetsuya Sagara. Z jeho rukou pochází design balení The Japanese Bitters, který vzniká ruční malbou štětcem a na japonský papír.

www.japanese-cocktail-creation.com

Značka The Japanese Bitters
Výrobce The Japanese Bitters
Země původu Japonsko
Obsah alkoholu 28 %
Obsah 0,1 l
Cukernatost 0 g